Onderwijs nieuws

• Oost-Nederland op 2 april in actie tegen digitale criminaliteit Bekijk details

20 maart 2024

Cybercrime en gedigitaliseerde criminaliteit komen tegenwoordig dagelijks voor. De cijfers liegen er niet om. In Oost-Nederland melden zich dagelijks gemiddeld 23 slachtoffers bij de politie. Landelijk waren er in 2022 2,2 miljoen Nederlanders slachtoffer van digitale criminaliteit. Dat zijn gemiddeld 6.000 slachtoffers per dag! En dit is nog maar het topje van de ijsberg. Want door schaamte en weinig vertrouwen in het nut van een melding bij de politie doen lang niet alle slachtoffers aangifte....

• Raad en Daad in september Bekijk details

29 augustus 2023

Wekelijks zijn er diverse gratis inloopspreekuren bij Kulturhus Borne, waar iedereen van harte welkom is.

• Zomerlezen 2023: Welk boek pak jij deze zomer? Bekijk details

8 juni 2023

Heel veel Nederlanders willen graag lezen, maar het komt er gewoon niet van. Tot aan de zomer, dan is er tijd. Toch hebben mensen dan nog steeds een zetje nodig om ook echt te gaan lezen, want ook smartphones en Netflix reizen mee. De zomer is hét moment om een boek te pakken, of dat nou op je tuinstoel, op het strand of aan het zwembad is.

• Ben je op zoek naar jouw droombaan? Bekijk details

10 maart 2023

Het vinden van werk dat bij je past is niet altijd makkelijk. De Bibliotheek biedt hulp bij het ontdekken van wat je wilt en hoe je dat kunt bereiken!

• De Nationale Voorleesdagen 2023 Bekijk details

18 januari 2023

De Nationale Voorleesdagen vinden plaats van 25 januari t/m 4 februari 2023. Op 25 januari is de aftrap met Het Nationale Voorleesontbijt: in het hele land lezen bekende Nederlanders en lokale helden voor in de kinderopvang, op scholen en in bibliotheken en boekhandels.

• Nederland Leest 2021 Bekijk details

29 oktober 2021

Kom naar de Bibliotheek Borne tijdens Nederland Leest en krijg het boek De wandelaar van Adriaan van Dis van ons cadeau!